Tett finish i finalen i Klokkeserien

Tett finish mellom Sergio Pacheco, Josefin Gustafsson og Victoria Allers. Foto: Rikstoto

Før siste og avgjørende runde i klokkeserien var det Sergio Pacheco som ledet. Men det var så tett i toppen at både Aase Marie Brown, Kevin Parkin, Federico Navarro og Jonna Gustafsson kunne vinne klokken. Det ble veldig jevnt over mål med tre hester på linje. Sergio kom på annenplass og det sikret ham klokken.

Sergio endte til slutt med 46 poeng, Aase kom på plassen bak med 36 poeng og deretter Kevin med 32 poeng.

Se hele oversikten her.

Løpet ble vunnet av Zuperzebranzozo som ble ridd av Jessica Landgren, foran Zavann Zaid/Sergio Pacheco og Hakuna Matata/Viktoria Allers.

(Øvrevoll galopp) ZUPERZEBRANZOZO avventet midt i feltet. Kom med en sterk spurt og kastet seg frem i en tett finish. ZAVANN ZAID tredje, opp på annen i siste sving. Overtok ut på oppløpet og fikk et overtak. Måtte gi seg i det siste galoppsteget. Bra spurt bakfra av HAKUNA MATATA til tredje, mens EXTREME NORTH ga seg fra tet.

Øvrevoll Hesteeierforenings Vandresverd hadde ni flotte toåringer til start (én strykning) og ble i år vunnet av Cincinattus, en mørkbrun valakk ridd av Jacob Johansen. Vi gratulerer Stall RH med seieren og en fin toåring.

Roar Hoel etter seieren med sverd og blomster. Foto: Hesteguiden.com

(Øvrevoll galopp) CINCINNATUS avventet bak til midt på oppløpet. Satte inn en spurt som ga en sterk seier. SHABBY CHIC også rolig i første halvdel. Spurtet bra og nådde annen på målstreken. SECOND FLYER tredje. Så skummel ut, men tapte annenplassen på det siste steget. AMENINA DE ILHA og ONE førte an til oppløpet, kunne ikke forsvare seg helt til mål. SIENNA fikk et fint løp innvendig, men hadde ikke noe ekstra å by på