Siste Vorspill-fredag for i år

Øvrevoll denne uken

Siste fredagslunsj/Vorspill på Øvrevoll går av stabelen fredag 31 oktober kl 15:00. Resten av løpsdagene blir vanlige torsdagskvelder frem til 4 desember. Årets to siste gressløp skulle etter proposisjonene gå fredag, men da vinteren gjorde sitt inntog på Øvrevoll natt til onsdag ble disse løpene flyttet til dirt da gressbanen i øyeblikket egner seg bedre til skisport. Når det gjelder spillet så er V5-spillet etter vår vurdering ganske komplisert å finne ut av. Vi prdiket forrige fredag at rebusen så ganske lettløst ut. 120.000 til 5 dyktige spillere vitner om at vi tok feil. Det gjør vi neppe denne gangen og de dyktigste kan trolig vente seg en hyggelig førjulsutbetaling. Vel møtt og lykke til!

Løp 1 – Norsk Rikstotos Rekrutteringsløp – 1100m dirt
The One And Only har så langt i karrieren ikke vunnet løp, men han har allikevel levert flere gode prestasjoner. Løper han like bra som han gjorde i Norsk Kriterium da han ble tredje bak Handsome Hawk tror vi han får sitt første besøk i vinnerpaddocken. Richelle og Louisana løp jevnt sist og er trippelkandidater sammen med urutinerte Big Master.

2 The One And Only – 6 Richelle – 3 Louisana outs. 5 Big Master

Løp 2 – Class Distinction Løp – 1100m dirt
Royal Miswaki har levert flere fine prestasjoner i år uten å vinne. Trives best i sandbanen og kan ta en etterlengtet seier nå. Royal Hill er jevn og ender stadig på trippelen, vinner snart løp. Lam Of Mull er i fin form og henter fine penger igjen. Vista Hermosa var ikke mye slått sist, må regnes til tross for overvekt.

3 Royal Miswaki – 1 Royal Hill – 6 Vista Hermosa outs. 5 Lam Of Mull

Løp 3 – Coneybury Eliteløp - 1750m dirt
Volo Cat har kjempet mot eliten i hele år og levert flere gode prestasjoner. Møter enklere motstand nå og vinner hvis han takler sandbanen. Ilo er i brukbar form, men han har manglet det lille ekstra. Kan være skjerpet med blinkers. Big Player er ujevn i prestasjonene. Viser han seg fra sin beste side tar han en fin premie. Quint Essentials har vært i form i hele år. Leverer alltid sitt beste og ender høyt opp igjen.

10 Volo Cat – 7 Ilo – 5 Quint Essentials outs. 1 Big Player

Løp 4 – Øvrevoll Hesteierforenings Klokkeløp 4 – 1600 dirt
Wattan tok tre strake seirer før han gikk på et knepent nederlag sist. Er ute på bedre distanse nå og kan vinne igjen. Sky View rakk nesten frem til seier sist og dokumenterte fin form. Må regnes tidlig med dyktige Lea Olsen på ryggen. Le Suede har vist fremgang i sine to siste starter, har fortsatt litt å gå på til besteform. Romund er ute på bedre distanse nå enn sist.

3 Wattan – 5 Sky View – 6 Romund outs. 10 Le Suede

Løp 5 – Ingeborg Bakkens Jubileumsløp – 1100m dirt
Rapponghi lekte seg til en overlegen seier sist og viste at han er i toppform. Han har ikke fått tillegg for den seieren og vinner trolig igjen, vår banker for dagen. Some Night fikk det endelig til sist. Er rask ut fra start og kan lede lenge. Patalavaka og Ask Thalheimer er ikke raske fra start, men henter normalt mange konkurrenter til slutt.

1 Rapponghi – 8 Some Night – 2 Ask Thalheimer outs. 6 Patalavaka

Løp 6 – Candaza Express Løp - 2400m dirt
Tom Fix var kraftig forbedret sist etter flere svake løp. Han har mye å gå på til besteform og kan ta sin tredje seier for året. Anaada har to strake seirer og er i fin flyt. Kan vinne igjen, men står hardt til i forhold til favoritten. Home Made glimter til iblant, bør takle distansen. Desert Fuse viste også fremgang sist og må regnes i toppen her.

9 Tom Fix – 11 Anaada – 10 Desert Fuse outs. 1 Home Made

Løp 7 – Citrus Express Løp - 2300m dirt
In The Flesh viste sist at hun er på vei mot høstformen. Hun leverer alltid sitt beste og kan vinne nå. Eric The Player er litt opp og ned i prestasjonene. Løper han som han gjorde i seiersløpet blir han vanskelig å slå. Cunami møter enklere motstand enn vanlig og regnes tidlig. Monfalcone ble for enkel i St Leger, møter ”riktige” konkurrenter nå.

6 In The Flesh – 2 Eric The Player - 4 Monfalcone outs. 3 Cunami

Løp 8 – Araberløp - 1600m dirt
Skan Skan er skandinavias beste araber og bør vinne selv om han bærer toppvekt.

7 Skan Skan – 6 Manuel – 8 Quiero outs. 3 Sharamaz

V5 Forslag kr. 180,-