Flott og spennende Mile-handicap torsdag

Girls Don`t Lie; en outsider i Forsommerløpet Foto: Catchlight

Fine torsdagsløp som avsluttes med et flott Mile-handicap med hele 15 hester på sølvdivisjonsnivå til strat. Menyen byr også på Forsommeløpet for de norske treåringene og Øvrevoll Hestesports Cup. For spillerne er det nok å bryne seg på og V-5 spillet består av Forsommerløpet og fire handicapløp med 12 x 12 x 15 x 15 hester. Det blir garantert en hyggelig utbetaling for de dyktigste.

Løp 1 – 3-årsløp – 1600m gress
Archived gjorde ikke mer enn han trengte da han vant i Øvrevolldebuten. Står best til i løpet og slo jo tross alt brukbare eldre hester sist. Sikter mot 2000 Guineas og blir vår favoritt. Gillsan skuffet litt sist etter å ha vunnet i årsdebuten. Har kapasitet og kan gi favoritten kamp. Parthe Celebre er en urutinert hest med gullkantet avstamning. Vrien å vurdere og vi synes han er en naturlig outsider her. Red Line var meget god sist og seilte opp som en av favorittene til 1000 Guineas. Må vise ytterligere forbedring for å vinne, men hun bør hente seg en trippelplass.

6 Archived – 5 Gillsan – 1 Red Line outs. 3 Parthe Celebre

Løp 2 – Eliteløp – 1600m gress
Big Player har ikke vist mye på sin to starter hittil i år. Han hadde en meget god 3-års sesong og finner han tilbake til den formen kjemper han om seieren her. Gråberg velger ham blant Bøs tre hester. Desert Warrior har hatt en brukbar innledning på sesongen. Trives mye bedre på gressbanen og har kapasitet til å gå helt til topps. Icaros er trolig feltets beste hest. Løpspause på ett år gjør at vi kun setter ham som outsider. Capto vant knepent i Sverige sist og viste at han er en god hest. Spørsmålet er hvordan han løper på gresset.

7 Big Player – 2 Desert Warrior – 5 Capto outs. 1 Icaros

Løp 3 – Forsommerløp for 3-åringer - 1200m gress
Ticmotor har innledet sesongen strålende med to seire av to mulige. Vant så lett sist mot flere av dagens konkurrenter at vi mistenker at han har mer å gå på. Leder trolig hele veien og vi lar ham stå ugardert på vår V5. Maria Møy var bedre enn favoritten i fjor, men ble klart slått sist. Står riktignok to kilo bedre til nå, men vi tror det kun holder til andreplassen. Fortaleza og Girls Don’t Lie kjemper om den siste trippelplassen.

3 Ticmotor – 2 Maria Møy – 10 Girls Don’t Lie outs. 9 Fortaleza

Løp 4 – Øvrevoll Hestesport Cup 2 – 1750 dirt
Shotgun Charlie var knusende overlegen sist da han vant med hele åtte lengder. Hadde fordel av løp i kroppen da, men leverte uansett en sterk prestasjon og har en gylden sjanse til å legge på til to strake nå. Quick Shania har levert to brukbare løp etter en dårlig sesongdebut. Har fortsatt mer å gå på til besteform og må regnes tidlig. Daughter Of York spurtet bra til tredje sist, men hadde for langt frem. Med et litt mer offensivt løpsopplegg kan hun ta karrierens første seier. Between Friends er i fin form og har en god rytter. Trives på Øvrevoll og må med på bongen.

12 Shotgun Charlie – 5 Quick Shania – 11 Between Friends outs. 7 Daughter Of York

Løp 5 – Grey Rood Løp – 2400m dirt
Monfalcone spurtet meget bra i årsdebuten og hadde nær hentet gode Catfight. Han viste da at han har utviklet seg til en fin 3-åring etter en svak debutsesong. Bør ikke ha problemer med den økte distansen og møter så enkel motstand at han blir vår andre singelstrek for dagen. Lost Lady er ujevn i prestasjonene. Stikker til tet her og har hun dagen sin, leder hun lenge. Barg er i fin form og har formjockey Santos på ryggen. Kan gå helt til topps om favoritten svikter. Replicant var brukbar sist. Har enda litt mer inne og kan hente seg en fin premie.

11 Monfalcone – 8 Lost Lady – 4 Replicant outs. 3 Barg

Løp 6 – Gordon’s Pride Løp - 1200m gress
Dark Pride har vist brukbar form så langt i år. Er en langt bedre hest på gresset og står fint til på beste fjorårsform. Hun blir vår favoritt, men kommer ikke til dekket bord. Kleingeld er jevn og god. Tok hele fem seire i fjor og må regnes tidlig igjen. Hornpipe ble kun slått med en halvlengde i skandinaviadebuten. Har tidligere løpt bra på gress i England og kan fort være vinneren her. Axe og gamle Cair Paravel er begge hester som har fordel av at underlaget nå er gress. Begge kan en del i gode stunder og kan være livsfarlige å glemme. Musical Missile var uheldig sist. Formen er brukbar og med Cordrey på ryggen er han verdt en strek.

1 Dark Pride – 6 Kleingeld – 5 Axe outs. 11 Hornpipe

Løp 7 – Øvrevoll Mile Cup - 1600m gress
Volo Cat har ambisjoner om å etablere seg i den Skandinaviske milereliten selv om han ble litt for enkel i Pramms sist. I nestsiste start var han kun fem lengder bak gode The Pirate og den prestasjonen holder lenge her. Heathwood årsdebuterte bra til tredje. Er trolig skjerpet med det løpet i kroppen og må regnes tidlig. Dzius var overlegen i debuten og viste at han er en hyggelig hest. Møter tøffere motstand nå, men er likevel aktuell for et nytt besøk i vinnerpadddocken. Emilio har startet mest på sprint i det siste. Viste i fjor at han også takler dagens distanse når han er i form. Quint Essentials og Ladies Unique er to seiersmaskiner som alltid presterer bra. Massenzio har hatt lang pause og trenger kanskje løpet, men han har så høy kapasitet at han kan vinne på direkten.

4 Volo Cat – 7 Heathwood – 2 Emilio outs. 3 Dzius

Løp 8 – løp - 1600m gress
Trieste viste brukbar form i Sverige i fjor i sine to starter. Har rom for forbedring og kan ta sin første seier. Titan er hakket bak de beste norskoppdrettede 3-åringene. Er rutinert og kommer langt på det her. Eric The Player skuffet sist etter en brukbar årsdebut. Har vist såpass at han må regnes her. Io har ikke vist noen ting i sine to starter. Med brødre som Icaros og Ilo har hun i hvert fall genene i orden.

12 Trieste – 10 Titan – 1 Io outs. 5 Eric The Player

V5 Forslag kr. 168,-