Årets nest siste!

Wattan kneblet Evening Rose sist. Neppe en gang til denne uken Foto:Hesteguiden.com

Torsdag kl 18:00 er vi igang med årets nest siste løpsdag. Programmet byr på fine spilleløp og hovedoppslagene er et par høstfinaler og Øvrevoll Hestesport Cup for amatørene. Skal man rette opp årets spillebudsjett er det kun to løpsdager å gjøre det på. Vi anbefaler spillerne å klemme til med Evening Rose som ble litt uheldig disponert sist. Hennes avslutning er av beste merke og Tina Smith, som har fått sitt gjennombrudd i år i "voksen" alder, kjenner henne godt. Vi ønsker velkommen og lykke til!

Løp 1 – Great Million Løp – 2300m dirt
Carlos Paz og Gipsy Hall hadde et hardt nappetak om andreplassen sist og passerte mål på lik tid. Det er vanskelig å skille mellom dem nå, men førstnevnte har størst kapasitet og får tipset. Simano møter enklere motsand enn normalt, men vi er litt i tvil om han takler distansen. Northern Pal er i fin form og liker distansen.

5 Carlos Paz – 3 Gipsy Hall – 4 Northern Pal outs. 1 Simano

Løp 2 – Norsk Rikstotos Rekrutteringsløp – 1100m dirt
Wood Top debuterte bra med en andreplass bak gode Sheika. Møter ingen av hennes kaliber nå og blir vår favoritt. Giant Dragon var ikke mye slått av Wood Top sist. Pullet hardt da og kan være bedre på dagens distanse. Special Summer gav et positivt inntrykk i prøveløpet og kan være med i toppen direkte. Flashline er vrien å vurdere. Han har ikke klart å hevde seg mot de beste skandinaviskfødte, men møte svakere motstand nå.

7 Wood Top – 2 Giant Dragon – 8 Flashline outs. 1 Special Summer

Løp 3 – Eliteløp - 1750m dirt
Suffolk County viste fremgang sist etter en litt svak periode. Han har mye å gå på til besteform og har får han trolig dirigere i tet. Ilo vant endelig sist og er i fin form. Også han har litt å gå på og må regnes tidlig. Vamp har hevdet seg bra mot gode 3-åringer. Naturlig outsider i sitt første møte med eldre konkurrenter. Quint Essentials har vært i form i hele år og er alltid med i trippelkampen.

4 Suffolk County – 5 Ilo – 3 Quint Essentials outs. 2 Vamp

Løp 4 – 3-årsløp – 1600 dirt
Evening Rose fikk litt for mye å hente inn på oppløpet i siste start og måtte se seg knepent slått. Hun viste da at hun takler distansen og med et litt heldigere løpsopplegg nå tror vi ingen kan motstå spurten hennes, dagens banker! Timtaya avsluttet fort til seier sist. Er i form og må med hvis man garderer. Wattan har hatt en flott utvikling i høst. Slo favoritten sist og er med der fremme igjen. Girls Don’t Lie er ujevn i prestasjonene. Kommer fra stall i form og må regnes i trippelspillet.

2 Evening Rose – 6 Timtaya – 7 Girls Don’t Lie outs. 1 Wattan

Løp 5 – Øvrevoll Hestesport Cup 6 – 1750m dirt
Bull’s Eye viste fremgang sist etter en svak sesong. Han har mye å gå på og vinner ”alltid” et løp på høsten. Tough Turtle klarte nesten å vinne sist. Han blir farlig igjen hvis han takler den økte distansen. Ajra viste fremgang sist. Hun er lite startet og kan ha rom for ytterligere forbedring. Home Made er ujevn. På sitt beste er hun god nok til å vinne et løp som dette.

10 Bull’s Eye – 3 Tough Turtle – 12 Home Made outs. 6 Ajra

Løp 6 – Høstfinale Stayer - 2400m dirt
Ace A Classic tok en sterk seier i siste start da han ledet hele veien og svarte opp alle angrep. Han har trolig enda mer inne og kan vinne igjen. Eric The Player ble slått av favoritten sist. Står bedre til vektmessig nå og kan ta revansje. Ontario har vært svak så langt i år. Har kapasitet og vinner hvis han nærmer seg form. Second Wind er jevn og god. Vinner ikke ofte, men klaffer løpsopplegget kan hun ta sin første seier for året.

6 Ace A Classic – 3 Eric The Player – 9 Second Wind outs. 10 Ontario

Løp 7 – Høstfinale Sprint - 1100m dirt
Gifted Lass er en god sprinter som trives på Øvrevoll. Hun har fine betingelser nå og kan ta sin første seier på banen. Patalavaka er i fin høstform. Spurter alltid godt og kan rekke frem til seier her. Some Night har høy kapasitet og kan vinne hvis hun treffer starten. Orkan prøver ny distanse. Kan være skjerpet nå som han får på blinkers for første gang.

5 Gifted Lass – 2 Patalavaka – 12 Orkan outs. 6 Some Night

V5 Forslag kr. 180,-