Årets siste torsdagløp!

Sesongen er definitivt på hell og torsdagløpene er årets siste kveldsløp. De to siste løpsdagene vil være fredag 23 og fredag 30 november med stevnestart kl 15:00. En spennende endring der vi får med oss spillerne fra Sverige og Danmark til alle spilleformer unntatt Dagens Dobbel, som vil være forbeholdt de norske spillerne. Hesteeierforeningen arrangerer disse løpsdagene "Hesteeier for en dag" med fine premier til de "nye" hesteeierne og en ekstra påskjønnelse til den riktige eieren av de seirende hestene i de to første løpene. Vi kommer nærmere tilbake til arrangementet neste uke.
Torsdagens løp byr igjen på utfordringer til spillerne. Ladies Unique skuffer sjelden. Det gjør den sikkert ikke torsdag heller, men vi tro pensjonisten Nicki Hill snyter ham på konfekten og anbefaler gardering. V5-spillet består av 5 handicapløp, hvorav et amatørløp og en finale så her bør man nok grave litt dypt i lommene skal man lykkes med å sikre seg litt førjulspåfyll på kontoen. Vi prøver oss med The Shadow, "skyggen" fra Magnor, som ukens banker. Fin fremgang i siste start på ny distanse og Sofie Langvad trenger noen flere seire for å krype opp i ryggen på og forbi Jan-Erik Neuroth på amatørstatistikken

Løp 1 –Araberløp – 1600m dirt

6 W Helge - 7 Skan Skan - 4 Exir – Outs 9 Queen Anne

Løp 2 – 2-årsløp – 1100m dirt

Joupalike var uheldig sist. Brøt seg ut av boksene og skapte en omstart. Deretter bommet hun starten og fikk et vanskelig løp etterpå. Treffer hun starten sporer hun helt hjem på en lett høstbane. Angelina gikk godkjent i samme løp som Joupalike. Litt fremgang så kjemper hun om seieren. Charisma og Whispering line sloss om de neste plassene

1 Joupalike – 3 Angelina – 6 Charisma – Outs: 5 Whispering Line

Løp 3 – Eliteløp - Handicap 1750m dirt

Ladies Unique skuffer neppe. Gjør aldri et dårlig løp, men stanger mot handicaptaket. Hanzano og Nicki Hill står gunstig inne i løpet i forhold til Ladies Unique og knebler favoritten dersom de viser besteform. Gidder Grande Capitan mon tro? Han ser frem mot et pensjonistliv som ridehest, men kan kanskje begeistre noen tilhengere på ny distanse og med jente på ryggen før han stikker ivei?

1 Nicki Hill – 7 Hanzano – 5 Grande Capitan – Outs; 2 Ladies Unique

Løp 4 – Amatørløp - Handicap – 1750m dirt

Blinkers hjalp på Totecas løpsvilje sist. Litt forbedring så er han på gammel form og vinner dette. Rytteren er maiden, men vi tror han ordner det denne gangen. Dickson vant på disse tider i fjor på et vesentlig høyere formtall. Bedre enn raden mener treneren og da kan Sofie ta et steg nærmere Jan-Erik Neuroth i kampen om championatet. Mia fra spor en leder lenge. Mangler rutine, men forbedrer seg litt hver gang og med Europamesteren på ryggen kan det gå veien. Quinta do Lago behøver feste i banen og det får hun denne gangen

6 Toteca – 9 Dickson – 1 Mia – Outs 7 Quinta do Lago

Løp 5 – Handicap – 1600m dirt

The Witchcat viste brukbar form bak Quint Essentials på distansen nest sist. 402 meter var alt for kort. Glem den siste starten. Vinner dette om ikke Sportchau viser besteform første gang på Øvrevoll. Han har vært ute i godt selskap og prestasjonene er gode nok til å vinne dette. Tres Coracoes vant et enkelt løp sist da hun slo moderate Ticmolino. Uprøvet på distansen. Feltets dark horse er Dancing Reef. Viste fremgang de siste startene før rytteren datt av i starten forrige gang. Se opp!

7 The Witchcat – 2 Sportshcau – 1 Tres Coracoes – Outs 5 Dancing Reef

Løp 6 – Handicap - 1600m dirt

"Skyggen" fra Magnor har begynt å vise form. Viste sist at han også takler distansen. Har mange kilo å gå på og er han stabil så vinner han dette. Snowman var meget god på Täby forrige gang. Har tre fine prestasjoner på rad uten vekttillegg og kan vinne om vår favoritt skulle svikte. Fortezza skuffer gang på gang. Distansen skulle passe og feste i banen er favorittmenyen. Firellos lillesøster kan mere en vist, selv om det er lenge siden hun overrasket mange med seier på forsommeren. Mrs Every Body fant distansen litt kort forrige gang. 1600m passer bedre

5 The Shadow – 8 Snowman – 2 Fortezza – Outs 4 Mrs Every Body