NOARK arrangerer kurs

NOARK er en flott eksponent i arbeidet med å heve den faglige kompetansen blant sportens utøvere. De er aktive både når det gjelder praktisk og teoretisk kompetanseheving. Denne våren arrangeres hele fire kurs. Det hele begynner med hinderkurs den 10 mai som ett ledd i satsingen på å gjenoppbygge hindersporten på Øvrevoll. Det er den tidligere hinderrytter fra Tyskland, Renè Fritzenwanker som leder kurset så da er det hele i de beste hender.Deretter er det hestens tannhelse ved tannpleier Åse Vindenes som står for tur den 14 og 21 mai. Så avsluttes vårens kursing med et ridekurs med jockey Cecilie Dahl den 25 mai. Vi takker for og støtter opp om NOARKS initiativ og oppfordrer våre medlemmer og andre interesserte til å melde seg på.

Hinderkurs 10. mai
NoARK arrangerer hinderkurs på Øvrevoll med René Fritzenwanker den 10. mai 2008.
René har lang erfaring som hinderjockey i Tyskland, hvor han også var champion.
Oppmøte på midtbanen klokken 13.00 uten hest, for informasjon og veiledning fra René. Så saler vi opp og rir. Egen hest må medbringes. Godkjent hjelm, sikkerhetsvest og ridestøvler må benyttes.
Kurset er gratis for medlemmer av NoARK, 500 kroner for de som ikke er medlemmer. NoARKS medlemmer har fortur, da det er begrenset antall plasser.
Bindende påmelding til noark@noark.info el. Thea på tlf. 918 32 522 etter kl.19.
Foredrag om tenner og bitt 14.mai og 21.mai
NoARK har gleden av å invitere alle som er interessert til foredrag om tenner og bitt med tannpleier Åse Vindenes.
14.mai holdes det foredrag om tenner.
21.mai er temaet bitt.
Tidspunkt og lokale begge dager: 18 - ca 21 Stallkroa på Øvrevoll galoppbane i Bærum.
Pris: NoARKs medlemmer gratis!
Andre: 250,- pr dag, 400,- om du melder deg på begge dager. Bindene påmelding på mail eller telefon til anita@noark.info tlf 97 08 42 76
Betaling ved oppmøte!
Åse Vindenes har to års fulltidsutdannelse innen tannpleie på hest. Først et år på universitet i England og deretter et år i praksis på hestetannklinikk i USA. Hun har reist mye rundt og behandlet hestetenner i Norge.
Flere og flere problemer med hest kan settes i samband med dårlig tannstell. Derfor er det viktig at vi som hesteeiere er mer obs på problemer som kan oppstå i hestens munn. Bitt som vi putter i munnen på de kan forårsake store problemer om det ikke tilpasses riktig. Så møt opp og lær mer om tenner og riktig bruk av bitt!
Ridekurs søndag 25.mai
NoARK arrangerer ridekurs med jockey Cecilie Dahl søndag 25. mai.
På kurset vil det legges vekt på at man skal bli en bedre treningsrytter.
Oppmøte på midtbanen på Øvrevoll med egen hest klokken 13.00. Godkjent hjelm, sikkerhetsvest og ridestøvler må benyttes.
Det vil bli tatt film av rytter og hest i aksjon, så det blir gjennomgang av denne etter ridetreningen er gjennomført.
Påmeldingsfrist 20. mai. Begrenset antall plasser, medlemmer har fortur. Gratis for medlemmer, 500,- for ikke medlemmer.
Bindende påmelding til noark@noark.info el. Thea på telefon 918 32 522 etter kl.19.
www.noark.info