Vandresverdet gikk til Dickie Dickens

Dickie Dickens, ridd av Rafael De Oliveira, vinner av Øvrevoll Hesteeierforenings Vandresverd 2012. Foto: Emilie Finckenhagen

Øvrevoll Hesteeierforenings Vandresverd ble avholdt i lunsjgaloppen onsdag 17. oktober med ti hester til start. Et løp over 1600 meter for norskoppdrettede 2-åringer.

Dickie Dickens så lysende ut på vei til start og tok raskt føringen sammen med Daydream Beliver. Disse to satt opp en meget bra tempo med Fredde på tredje plass. Inn mot siste sving viste Daydream Beliver at distansen er i lengste laget og kastet inn håndklet. Fredde som hadde skygget de to fremste hele veien kom opp på siden av Dickie Dickens ut på oppløpet, men kom aldri forbi. Det ble til slutt en enkel seier, en imponerende sådan for Dickie Dickens. Fredde ble klar toer, mens Macbeth spurtet best av alle og ble tredje. Amigo Synergy var aldri med på startrushet men avsluttet også bra. Rock the Boat lå plassert som fjerde hele veien, men det stoppet litt på slutten.

Dickie Dickens ble ridd av Rafael De Oliveira, trent av Are Hyldmo, eiet av Martin Hove og opprettet av St. Petersburg Stables.

Neste gang disse hestene møtes blir Norsk Mesterskap 26. oktober. Der må Dickie Dickens finne seg i å bli favoritt, mens Fredde er revansjesugen. Ingen av de andre hestene imponerte i Vandresverdet, så NM skal normalt bli et to-hesters oppgjør.