Tips torsdag 16. juni

Årets første klassiske løp, Norsk 2000 Guineas er dagens høydepunkt sammen med Polar Mile Cup. Det er ingen enkel oppgave å finne vinneren i 2000 Guineas, men det er uansett noen hester som skiller seg ut. Without Fair, Elusive Time, Wings Of Thunder og Manchester skal ende langt framme. Tror seieren står mellom disse 4. Dersom det skal garderes mer, så tar vi med Cawett Cove, King Of Aquitaine, Anton og Apilado.

Som sagt så er dette et vanskelig spilleløp. I Polar Mile så skal det normalt være et to-hester oppgjør. Tertullus og Entangle kommer begge med storløpsseire i baggasjen. Kan ikke se noen andre utfordre disse to om seieren. Å finne dagens banker er ikke lett. Vi ender opp med 4 Court Circle i siste avdeling. Hesten har ved en tidligere anledninger vært syk, men viste sist at dette er en hest med større potensiale. Tross toppvekt, så tror vi hesten vinner. Jo lengre distanse, desto større sjanse.

1 løp
7 Hongkong Dancer – 6 Shop Alert – 3 Lord Rossmo Outs: 2 Sir Costalot