Stort felt i hekkeløpet på torsdag

Omoto Sando vant årets først hekkeløp 17. mai.

I morgen får vi gleden av å se et stort felt i hekkeløpet på Øvrevoll! Hele 13 hester til start (Emperor er dessverre strøket). Det er ikke så ofte at vi får se så mange hester til start i disse løpene og det er ekstra gledelig å se at det er flere debutanter i feltet. Big Master, Quint Essentials, Volo Cat og Russian Roulette prøver seg over hindrene for første gang. Det gjør også rytterne Kjetil Kjær og Juan Pinto. Øvrevoll Hesteeierforening ønsker lykke til!

Hinderløp er populært blant publikum og er alltid litt ekstra spennende. I tillegg åpner disse løpene en fin mulighet for å tjene litt ekstra penger også for de hestene som ikke er blant eliten i flatløpene. I år arrangeres det åtte hekkeløp på Øvrevoll med premiesummer på til sammen 830 000 kr + sweepstake.

Har du vurdert å starte over hinder?
Øvrevoll Hesteeierforening ønsker å støtte opp om og bidra til å styrke hindersporten i Norge. Derfor deler vi ut debutantstøtte til alle hester eiet av våre medlemmer som starter over hinder for første gang. Støtten er på 2000 kr i 2011. I tillegg arrangerer vi hvert år hindersjekken hvor vi deler ut tre sjekker av 5000 kr basert på loddtrekning. Her deler vi ut et lodd per start på hekk i 2011 til alle hester eiet helt eller delvis av våre medlemmer. Loddtrekningen foregår på Vinterfesten.

HOLD DEG OPPDATERT-FØLG OSS PÅ SOSIALE MEDIER