Beholde hindersporten eller legge den ned i Sverige

Hindersporten i Sverige er truet med nedleggelse, det vil ikke bare gå ut over hindersporten i Sverige, men kan også påvirke hindersporten i Norge i stor grad.

Ikke bare vil man miste Steeple Chase og hekkeløpene i Sverige, men gleden og hyggen av å ha løp på Strømsholm den ene dagen i året og fortsettelse av svensk grand national vil ligge i en tynn tråd uten hindersportens løp på de andre svenske banene.

Det kommer i tillegg til å påvirke antallet av starthester i hekkeløp på Øvrevoll, hesteeiere og trenere generelt. Entusiasmen, spenningen og gleden av en annen side av sporten enn å bare ha flatløp.

Det er mange som ikke liker hindersporten, men det er også mange som brenner for den som vi vil miste i sporten om den går bort. Ikke minst hester som vi ikke har nok av til å fylle opp løpene for øyeblikket. Sporten er liten og vi trenger alle hester, eiere og trenere enten det er flatløp eller hinderløp for å utvikle sporten vår og få den til å vokse og utvikle i antall hester og hesteeiere.

For de av dere som brenner for hindersporten og ønsker å ta vare på den, kan ta en titt på Strømsholm hjemmeside og vurdere om dere vil hjelpe hindersporten videre.