Tips Strøm Hekkeløpsserie III

Well Fitted i trening på Øvrevoll. Foto: Christine Aandstad.

En ny flott kvalifiseringsrunde i Strøms Hekkeløpsserie. Hele 12 hester starterklært. Løpet går som løpsdagens fjerde løp og er en del av ukens V65 kl. 19.50 fra Øvrevoll.

Det er en pen blanding av urutinerte hinderhester og hester med rutine som også har vært nær på å seire. Én debutant finner vi også i feltet i Niels Petersens Mikkelangelo som har vist flott form på flatt i år. Banen på Øvrevoll har vært ganske hard/lett i sommer, men med den siste ukens nedbør vil vi nok få det som kan karakteriseres som «good jumping ground» som skal passe alle.

1. Well Fitted - 71 kg - Gerard Tumelty
Han har vært tett på de beste både i fjor og i år. De siste to startene har gitt bud om at den første seieren er like om hjørnet. Kort slått til tredje bak Echinus på Täby og deretter annen bak suverene Flashlins på Øvrevoll sist. Vår vinner i løpet.

2. Force Group - 71 kg - Kevin Parkin
Gjorde to gode løp I fjor bak gode King's Dancer. Har skuffet i år og vi ligger lavt på ham denne gangen.

3. Symbol of Gold - 65,5 kg - Alexandre Lemarie
En mislykket start på hekk I fjor grunnet feil på utstyret. Hopper godt i trening og godkjent flatløpsform i år. Kan få penger.

4. Mikkelangelo - 69 kg - Metthew Batchelor
Hopper glimrende I trening. Beste rytteren og meget god aktuell flatløpsform. Kan slå vår favoritt om hoppingen stemmer i løpet.

5. Azincourt - 67 kg - Lewis Davies
Jevn sliter som kjemper om en mindre premie.

6. Come on Deer - 71 kg - Niklas Lovén
Hoppingen stemmer bedre nå og med sin høye flatløpsform, og med Niklas Lovèn på ryggen kjemper han om en trippelplass.

7. River Landing - 69 kg - Colin Bolger
Annen på flatt på Øvrevoll siste uke. Var direkte svak i hekkedebuten der hoppingen ikke stemte og kreftene tok slutt. Må nok kjempe hardt for å få penger med hjem.

8. Monster of Speed - 71 kg - Christopher Roberts
Steepler som prøver seg på hekk. Har forsøkt den hekkeløpsgrenen tidligere uten å lykkes og gjør det neppe her heller. God rytter hjelper dog noe.

9. Taittinger - 66 kg - Henrik Engblom
Brukbar en bit i hekkedebuten på Øvrevoll, men ga seg mye til slutt. Henke rir, men han sliter nok for å få penger her. God rytter hjelper.

10. Runner Runner - 67 kg - Kim Stern
Topphest på flatt som unnagjorde sin hekkedebut på Øvrevoll i juli. Var med et stykke, men manglet rutine over hekkene. Vil nok forbedre seg mye og plukker penger med hjem til Danmark.

11. Never Doubt Me - 67,5 kg - Anna Pilroth
Fersk i galoppsammenheng. Hoppet godt, men gikk tom for luft i debuten. Sterkt forbedret neste gang, men ble forstyrret av løshest i siste sving. Forbedrer seg igjen og kan få en slant med hjem.

12. Gladtoseeme - 69 kg - Tobias Hellgren
Mye strul med denne i år og skuffet oss kapitalt i debuten. Kommer fra Dennis Perssons hinderstall og bør kunne mere på hekk med sin fine flatløpsform. Outsider i løpet.

Tips: 1 Well Fitted – 4 Mikkelangelo – 11 Never Doubt Me – Outs: 12 Gladtoseeme