Utfordringer for spillerne torsdag aften

Bonne Easter - vår favoritt i V5-1 Foto:Hesteguiden

Høsten er tiden for de gode utbetalinger på Øvrevoll. Velfylte spilleløp med hester med ujevn form preger løpene og spillerne settes på nye utfordringer denne torsdagskvelden. Sportslig sett er nok sesongens høydepunkter over for i år, men vi har et par høstfinaler for mellomklassen å glede oss til torsdag.
DLV`s prestasjoner er et hett tema på banen for tiden. Sist uke etterlyste vi formforklaringer på Mizar og Aragorn. Mizar ble strøket på hovknusning (som vi antok kunne være årsaken til den svake prestasjonen gangen før). Aragorn gikk frem til en enkel seier. Når hesten i siste siste tre starter har følgende rekke; -enkel seier - dritt sist - enkel seier er det på sin plass å be om en forklaring, men DLV er ikke "på banen", bokstavelig talt og spillerne både undres og fortviler. Denne uken savnet vi også et lite spørsmål om Ace a Classic`s prestasjon. Han var blendende god etter å ha vært hjelpeløs uken før under liknende omstendigheter. Øvrevoll lever av spillerne og deres tillit til det som foregår. Da er det greit at DLV spør, gjerne en gang for mye enn nesten aldri!

Løp 1 – Norsk Rikstotos Rekrutteringsløp – 1600m dirt
McDream debuterte overbevisende med lett seier. Han er normalt enda bedre med det løpet i kroppen og blir favoritt. Louisana er rutinert og god. Takler hun den økte distansen kan hun utfordre favoritten. De to Bjørnsen-hestene kjemper et internt oppgjør om den siste trippelplassen.

6 McDream – 5 Louisana -1 Omimmi outs. 2 Gucci Pino

Løp 2 – Skandinavisk Sprintmesterskap – 402m dirt
Bal de I’lle er distanseexperten i feltet og blir et naturlig førstevalg. Some Night er lynrask når hun treffer starten, men hun er ikke helt stabil. Not Secret slo favoritten i fjor. Har vært svak i det siste, men er livsfarlig å glemme. Royal Hill er startrask og må regnes i trippelspillet.

5 Bal de I’lle – 6 Some Night – 2 Royal Hill outs. 1 Not Secret

Løp 3 – For Fun Løp - 1750m dirt
Bonner Easter er ærligheten selv og gjør sjelden en dårlig innsats. Hun har aldri vært bedre enn nå og får tipset selv om hun møter bedre hester enn normalt. Supergill har kanskje størst kapasitet i feltet, men yter ikke alltid sitt beste. Får på blinkers nå og det kan gjøre utslaget. Dunaroni var meget god i sin sene årsdebut. Er normalt bedre med det løpet i kroppen og kjemper om seieren nå. Fair Flair er i kanonform. Bærer mye vekt nå, men kan allikevel være farlig å avskrive.

2 Bonne Easter – 7 Supergill – 5 Fair Flair outs. 8 Dunaroni

Løp 4 – Female Legend Løp – 1600 dirt
Sky View var uheldig sist da stigbøylen røyk på oppløpet. Hun ble allikevel tredje og dokumenterte at formen er bra. Hun møter enkel motstand og bør kunne ta hjem dette, vår banker for dagen. Mia har endelig trukket et spor inne i banen. Stikker trolig rett til tet og leder lenge. Home Made var sterkt forbedret sist. Har vært ujevn i prestasjonene tidligere, men holder formen kan det bli en ny trippelplass. East Of India er jevn som en klokke, men vinner ikke ofte. Fin utgang på trippelen.

8 Sky View – 2 Mia – 12 East Of India outs. 7 Home Made

Løp 5 – Gazelle Amatørløp – 1100m dirt
Flyfire viste fremgang sist etter flere svake løp. Hun har overlegen kapasitet i forhold til konkurrentene og er hun i nærheten av form vinner hun. Bit Noble har fin form og fint spor. Treffer han starten kan han lede hele veien. Grey’s Anatomy har vist fin form i de siste startene. Er urutinert og kan ha ytterligere forbedring i seg. Romund er i fin form og kan vinne dette, men han taper ofte for mye på startsiden til å rekke helt frem.

6 Flyfire – 1 Bit Noble – 10 Romund outs. 5 Grey’s Anatomy

Løp 6 – Alltid Foran Dagbladet Løp - 1100m dirt
Faithful Lad skuffet som storfavoritt sist. Han er en vanskelig hest å ri og trenge tydeligvis en sterk rytter. Gimmelino er i fin form. Prøver ny distanse, noe som ikke bør være noe problem. Tough Turtle spurtet sterkt til tredje sist. Det løpet er litt vanskelig å vurdere, men han viste at han har litt kapasitet og blir en naturlig outsider. Miles er stadig med i tetbildet, men null seirer og ni trippelplasser vitner ikke om den store vinnerviljen.

4 Faithful Lad – 9 Gimmelino – 8 Miles outs. 11 Tough Turtle

Løp 7 – Høstfinale Stayer - 2400m dirt
Anaada har hatt en fin utvikling i det siste selv om hun skuffet litt siste gang ut. Bør kunne ha enda litt mer å gå på og får tipset i et litt vrient spilleløp. No More Fuzz var råsterk sist da han kontret til seier over lange 3150 meter. Han er litt ujevn i prestasjonene, men på sitt beste er han god nok til å vinne. Onkel Blaa har skuffet i det siste. Her kan han få teten uten kamp og da leder han lenge, kanskje helt inn. Dickson tok en knepen seier sist. Bruker å være i form på høsten og må tidlig på bongen. Second Wind har ikke vunnet i de to siste sesongene. Har kapasitet i dette selskapet og må riktig løpsopplegg kan hun finne veien til vinnerpaddocken igjen. Acafan vant sist og dokumenterte fin form. Må ha det litt servert, men kan legge på til to strake.

7 Anaada – 6 No More Fuzz – 12 Dickson outs. 4 Onkel Blaa

V5 Forslag kr. 162,-