Forsiden

Willa Synøve M. Schou vant Fegentriløpet på Derby-dagen. Onsdag vinner hun ØHF-klokken 2018? Foto: ØHF

Klokketro på Willa

Øvrevoll Hesteeierforenings klokkeserie avgjøres under lunsjgaloppen. Willa Synøve Marcussen Schou ligger et godt hode foran konkurrentene, ettersom de to nærmeste på sammenlagtlisten ikke rir onsdag. Dermed har Willa 10 poeng i forsprang på Camilla Graver og Jana Kolackova. Gullsmed og Urmaker Felumb AS i Larvik, Willas hjemkommune, sponser årets klokke. Vi tror klokken havner på "hjemmebane". Willa rir Eddie Riff, en hest som nærmest alltid er med i fremste rekke.

Tar IKC Ficiton årets fjerde seier nå? Foto: Hesteguiden.com

Tilbake til hverdagen

En strålende Breeders-søndag på Øvrevoll er tilbakelagt. Nå venter høstfinaler og mer ordinære oppgjør, men spennede løp er det så absolutt denne torsdagen. En banker fant vi ikke. IKC Fiction innledet året med tre strake blinker. Nå har trener Tina Smith også overtatt som eier av den seksårige vallaken. Sprint og Øvrevolls dirt-track er perfekte forutsetninger.
Vinneren i V5-3/V4-1?

lonaas_674.png

wellpride.png

Oppdrettets festdag

Snake Lake kommer fra fersk millionseier i den svenske Breeders-utgaven. Hingsten som hittil har tjent 200.000 kroner i gjennomsnitt hver gang den har startet så langt, kan søndag plusse på nær halvmillionen til. Vanja Sandrup trener den flotte hingsten. Hva kan så NM-vinner New Man utfordre med? Han har stigende formkurve. Vant lett sist og kjenner arenaen godt.

Hvilken skimmel vinner V4-1?

Fine spilleløp, og stor vanskelighetsgrad preger onsdagslunsjen denne siste septemberuken. Seraphine blir vårt holdepunkt i V-spillene. Knepent slått på Derby-dagen etter to strake før det. Distanse og underlag har hun bevist passer perfekt.

Mye godt til lunsj

Ukens lunsjgalopp på Øvrevoll byr på NM både for 2- og 3-åringene. Klassiske St Leger og tradisjonsrike Michelets Minneløp. I tillegg kommer ytterligere et 2-årsløp samt en jerndivisjonsfinale. Mye å glede seg til på dagtid onsdag med andre ord.

Nå vinner gutten

Our Boy John har ikke vunnet siden fjorårets Derbydag. Årets sesong har nok ikke blitt som forventet for 4-åringen, men i de to siste løpene har det snudd. Durant-stallen viser form nå. Dagens banker er nevnt.

Øvrevoll
Hesteeierforening