Forsiden

Seraphine har vist storform nå. Foto: Hesteguiden

Hvilken skimmel vinner V4-1?

Fine spilleløp, og stor vanskelighetsgrad preger onsdagslunsjen denne siste septemberuken. Seraphine blir vårt holdepunkt i V-spillene. Knepent slått på Derby-dagen etter to strake før det. Distanse og underlag har hun bevist passer perfekt.

Master Bloom var suveren i Dansk Derby. Foto: Burt Seger

Mye godt til lunsj

Ukens lunsjgalopp på Øvrevoll byr på NM både for 2- og 3-åringene. Klassiske St Leger og tradisjonsrike Michelets Minneløp. I tillegg kommer ytterligere et 2-årsløp samt en jerndivisjonsfinale. Mye å glede seg til på dagtid onsdag med andre ord.

Our Boy John vinner på Derby-dagen 2017. På tide med en ny seier nå? Foto: hesteguiden.com

Nå vinner gutten

Our Boy John har ikke vunnet siden fjorårets Derbydag. Årets sesong har nok ikke blitt som forventet for 4-åringen, men i de to siste løpene har det snudd. Durant-stallen viser form nå. Dagens banker er nevnt.

lonaas_674.png

wellpride.png

Banker i siste

Ciccarelli har vunnet to løp under Ulrika Holmquist tidligere i sesongen. Nå handler det om 1100 meter på sandbanen. Der sprintet fem-åringen hjem to finaleseire i fjor høst. Ciccarelli ble klart slått av Priceless sist, men han står mye bedre til vektmessig nå enn hva tilfelle var da de møttes sist.

Derbylotteriet

Vinner av den flotte akvarellen fra Berit Neuroth ble Arne Håvik.
Kjetil Settevik vant gavekortet fra Holms Hattebutikk.
Astrid Stridh og Terje Finnbråten vant hver sin William Buick signerte Godolphin cap.
Vi gratulerer vinnerne og takker alle som kjøpte lodd!

Høydepunkter i kø

Norsk Derby, Marit Sveaas Minneløp og Altia Polar Cup, et Listed og to Gruppe 3 løp på en dag. Det er klart for galoppsportens festdag i Norge, selveste Derby-dagen. Tidlig i uken er værmeldingene lovende. Måtte spådommene slå til.

Dagen før dagen

Travel Derby-weekend med løp lørdag og søndag. Derimellom auksjon. Fjorårets "Tøffing", Asaks Ambition, har ikke fått smake seierens sødme så langt denne sesongen. Det tror vi det blir en endring på lørdag. Med Carloz Lopez i sadelen blir blir tøffingen vår banker for dagen.

Øvrevoll
Hesteeierforening