Fiftyshadesfreed overrasket

Fiftyshadesfreed har avgjort Øvrevoll Hesteeierforenings Handicap knepent til sin fordel. FOTO: ØHF

Øvrevoll Hesteeierforenings Handicap ble et råspennende oppgjør der Fiftyshadesfreed noe overraskende returnerte til seremoniplass, til stor glede for trener og deleier, Lennart Jarvén.

Footstepsofspring, som vant løpet i 2016, holdt tempoet oppe i front. 11-åringen ledet lenge, men på de siste meterne måtte dansken i kne for svenske Fiftyshadesfreed. Lennart Jarvén fremhevet at den syvårige vallaken er en gentleman av en hest, og han rir den selv i trening.

Fiftyshadesfreed løp inn nær 200.000 kroner på bare elleve forsøk i fjor. Med 90.000 kroner i førstepremien ble det en herlig Øvrevoll-kveld i sommervarmen.

Trener Yvonne Durant og Stall RH (Roar Hoel) hadde en toppaften. I eliteløpet ble det dobbeltseier da "rømlingen" Fil Rouge holdt helt inn og vant foran stallkameraten Fearless Hunter.

I amatørløpet sørget Susanne Lyseng for at Aife fikk et perfekt løpsopplegg. 100 meter før mål var det ikke lenger spennde, i det Aife var soleklar, bokstavelig talt. Dermed var Stall RH/Yvonne Durants andre dagsseier et faktum.

Forsommerløpet gikk til Stall Racing Invests Crossroads Blues. Her har den entusiastiske eiergjengen fått seg en skikkelig god norskfødt unghest, kjøpt for en billig penge må man kunne si. 50.000 kroner kostet Crossroad Blues på åringsauksjon.