Øvrevoll Hesteeierforenings Handicap

Vandrepremie skjenket av Stall Bonne Nuit

«Nye» Øvrevoll Hesteeierforenings Handicap blir avholdt på Breedersdagen søndag 2. oktober. Det blir et flott løp med 13 hester i feltet.

Løpet var i sin tid ett av de mer prestisjefylte man kunne vinne, og har sine aner tilbake til 1948. Men det ble først avholdt årlig fra 1962. Vinneren det året ble Jørgen J. Lorentzens Alterani.

Vandrepokalen, som måtte vinnes to år på rad eller tre ganger i alt, ble vunnet til odel og eie av Stall Fønix med First Break i 1976. De hadde tidligere seiret i løpet med Fair Lot i 1966 og 1968.

Løpet fortsatte frem til det for siste gang ble avholdt i 1991. Vinneren det året het Sandship, eid av Stall Bonne Nuit, som også har sponset den flotte vandrepremien vi når har fått.

Vi gleder oss stort over å ha fått dette løpet tilbake og retter stor takk til Stall Bonne Nuit og Settevik Asfalt AS som har bidratt til dette.