Medlemsmøtet

Foto: Roger Svalsrød Foto: Stefan Olsson

Onsdag 14.9 avholdt ØH medlemsmøte i Derbystuen med Espen Ski og Wido Neuroth som gjester.

Etter en kort orientering om status på aktivitetene i foreningen og fremvisning av noen gamle filmer fra 50- og 60-tallet, med 10-11.000 mennesker på "tråkka", var det tid for foredragsholderne.

Wido holdt et glimrende foredrag om hvordan han jobbet for å få fram en Derbyhest. Vi fikk høre hvordan han studerte auksjonskatalogene og jobbet med agenten, for til slutt å stå igjen med en håndfull åringer det var aktuelt å by på. Han fortalte videre hva han vektla i treningen av unghestene og matchingen fram mot Derby.

Espen fortalte hva som gjorde at han i ung alder satset på en jockeykarriere og hva som måtte til for å nå toppen. Videre fortalte han om hvordan han vurderte løpene og hvilke egenskaper en god jockey må ha.

Dessverre var det alt for få som fikk med seg disse to flotte foredragene, men vi får håpe flere kjenner sin besøkelsestid ved neste korsvei.

HOLD DEG OPPDATERT-FØLG OSS PÅ SOSIALE MEDIER