17 mai og gressbaneåpning

Stor familiedag med leker, sport og spill på Øvrevoll 17-mai om ettermiddagen. Portene åpner kl 15:00 med første start kl 16:15. Vi satser på godvær, selv om værmeldingen ikke er så lovende og Øvrevoll Galopp byr på en god og myk gressbane. Den kunne nok ha vært bedre, men værgudene glemte å sette i gang våren så vi liger litt på etterskudd. Nytt av året er at banen er kontrollmålt og de fleste distansene på gressbanen har fått litt endret antall meter, men distansene er egentlig de samme som vi har hatt på banen siden omleggingen tidlig på 80-tallet. Sportslig sett får vi et godt og velbesatt Walter Nilsens Minneløp der Wido Neuroth stiller med sine to kanoner; Appel au Maitre og Touch of Hawk. Det er ikke mye som skiller de to, bortsett fra fargen da en er fuks og en er brun. Noen utfordrere er det selvsagt, men de skal stå tidlig opp om de skal ta skalpen på Wido på 17 mai!
I tillegg til hovedløpet har vi en supersprint, et treårsmaidenløp, et godt treårsløp og et par andre riktig gode spilleløp. Vi ønsker alle velkommen til en hyggelig ettermiddag på Øvrevoll den 17.

1. LØP – 3-ÅRSLØP - 1600 GRESS
Noen riktig fine treåringer møtes i årets første gressløp. Giant Sandman er Haugens store tre-årshåp for sesongen. Var stor og litt uferdig i fjor. Ser griselekker ut nå og vinner med litt fremgang fra fjoråret. Haugen sliter dom med litt sykdom på stallen og det hefter noe usikkerhet over hestene fra Skoger. Symbol of Arch er en plussvariant fra Lunds kvalitetstall. Vinner om Giant Sandman gjør seg bort. Saddle the Storm er vårt tredje valg i løpet. Og Go Gadget har trent i Paris i vinter. Tilbake hos Petersen lørdag kveld etter en strevsom kjøretur fra Paris gjennom Europa. Fin type som vi nok hører fra litt senere på sesongen. Vallee de Bois vant Auksjonsløpet på Klampenborg i fjor. Spennende årsdebut. Osorios Trial, en lekker type, men Ski`s valg avgjør for oss

2 Giant Sandman - 7 Symbol of Arch – 4 Osorios Trial - Outs: 3 Saddle the Storm

2.LØP – SUPERSPRINT – 402 DT
Cavorting vant dette løpet i fjor. Vant en supersprint i Gøteborg. Meldes i kanonorden og da er det bare starten det står på. Light the Fire, nå i trening hos Petersen på Øvrevoll. Virker lynhurtig i trening når han ”parkerer” sine treningskamerater og er verst imot favoritten. Dooneq er også rask ut som regel. Juvenlini har vi sett ved noen anledninger på Øvrevoll. Han er startrask og han var bare kort slått av Media Hora over 300m på Jägersro i fjor. Det rekker en bit. Livigno viste hurtighet på sprint torsdag.

5 Cavorting – 9 Light the Fire – Dooneq - Outs: 3 Juvenlini.

3.LØP – V5A-1 – MAIDENLØP – 1980 DT
Sir Lando debuterte til annen i hyggelig lag i Tyskland i april. Vi ser ingen opponenter i dette feltet. Vestano gikk bare ett løp i fjor. Litt feildisponert da og burde ha vunnet enkelt. Intricate Talent begynner å forstå litt mer og tar fine penger hjem til Skoger. Haugen var positiv til Magnificence før løpet sist. Skuffet vel noe og kan nok bedre.

10 Sir Lando – 6 Vestano – 5 Intricate Talent - Outs: 12 Magnificence

4.LØP – V5A-2 – BLOMSTERPRINSESSENS LØP – 1370 GRESS
Prince Hamlet vokste gjennom klassene i fjor og skuffet heller ikke første gang ut i år. Tumaco jobber fint i trening og trives best på en bløt gressbane slik vi får 17 mai. Utfordrer favoritten vår. Hansinger er operert i vinter og virker tung foreløpig. Holder dog fin klasse og kan ikke utelukkes. Fair Flair godkjent første gang og kan overraske. Latakia ser bedre ut enn noen gang. Lenge borte og får være en outsider. Går hun inn i startboksene blir det spennende å se hvor langt hun rekker

6 Hansinger - 7 Prince Hamlet – 5 Latakia - Outs: 2 Yorkshire Lad

5.LØP – V5A-3 – FINALZA LØP – 1600 DT
Most Wanted har vi ikke sett bunnen i enda.Vi er fortsatt på dirten og han sporer hele veien, om han ikke blir utfordret av Cool Match om teten. Grey`s Anatomy ”stakk” med eieren til enkel seier i siste start i høst. Ser godt ut og går bra. Trenger løpet? Shotgun Charlie har vunnet på Øvrevoll før og var dyktig i siste start bak vår favoritt. Cool Match skuffet torsdag. Ski tilbake i bøylene og det hjelper.

1 Most Wanted – 8 Grey`s Anatomy - 6 Cool Match - Outs: 4 Shotgun Charlie

6.LØP – V5A-4 DD-1 – WALTER NILSENS MINNELØP – 2400 GRESS
Spørsmålet blir her om det blir fuks eller brunt. Regnet siler ned i øyeblikket og det passer begge, men Appell er nok den som har størst fordel av det, men gjør som oss; kryss for begge og nyt løpet. Kampen om tredjeplassen står mellom Volo Cat, Fricoteiro og Alpacco. Førstnevnte var god på Klampenborg sist lørdag, men uheldig på svingene
3 Touch of Hawk –9 Appel au Maitre –8 Alpacco - Outs: Volo Cat

7.LØP – V5A-5 DD-2 – FORSAKEN LØP – 1600 GRESS
Dette løpet er ikke handicap så de som kan litt ”og og derfra”-regning har en fordel. Premier Superstar stå godt inne på tallene og var slett ikke så verst i debuten på norsk sand. Dzius står perfekt inne og har gjort unna noen gode jobber, men har også vært litt slakk ved et par anledninger. Ser bedre ut i år etter lang pause. Valparaiso holder fin form men står dårlig til på tall. Tahayab fra et fint spor kan overraske.

9 Premier Superstar – 12 Dzius – 11 River Hill - Outs: 1 Tahayab

V5 Forslag 80kr