Oslo Cup (Gr 3), Polar Mile Cup (L) og Norsk 1000 Guineas

Gjensyn med Bank of Burden på torsdag. Foto: Hesteguiden.com/Roger Svalsrød

Tre toppoppgjør på Øvrevoll torsdag kveld. Mest spennende er kanskje gjensynet med Bank of Burden som årsdebuterer i topp selskap over 2400m. Han møter hele fire derbyvinnere;

Eye in the Sky, også fra stall Petersen, Quarterback hjemme igjen etter gjestespill i Quatar, Dubai og på Newmarket, Bokan som har slitt litt i sine starter i år og den svenske stjernen Hurricane Red. Sistnevnte gjester Øvrevoll for første gang i karrieren. I tillegg starter en Matauri i toppform, Khyber, Jubilance og Jumeirah som seiret sist han var på Øvrevoll. Et riktig «gjetingbo" som svenskene ville kalle det. Hvem vinner så dette oppgjøret? Trolig et oppgjør mellom Eye in the Sky og Hurricane Red, med rådet er nok å være litt raus med kryssene her.

I tillegg har vi Polar Mile Cup der Coprah blir vår favoritt og 1000 Guineas der Appelina og Lady Marmaskal i stor forbedring bryne seg på danske Miss Vordingborg som går fra klarhet til klarhet. Seks spennende rammeløp, deriblant årets første to-årsløp, i tillegg til disse hovedløpene gir oss en fantastisk sommermeny så her er det bare å ta en tur på «Vollen" torsdag ettermiddag.

10-5-11- Outs 7
3-2-7- Outs 1