Wigill er ukens valg

Flere gode muligheter for Niels Petersen. Foto: Galopnews.dk

17. mai 2016 er historie. Vi fikk oppleve en strålende grunnlovsdag med godt publikumsoppmøte, flott vær og ikke minst en rekke gode sportslige prestasjoner på gressbanen.

Uten sandbanen ville det dog ikke vært mulig å drive racing i Norge så takk for det, men det er nå galopp på gress som er den virkelige og ultimate racing.

Torsdag 26. mai er det nye tak med en pen blanding av løp på gress og dirt. Dagen åpner med et lite men kvalitetsfylt hekkeløp der vi tror forgrunnsfigurene vil være Somerville fra Niels Petersens formstall, (han gikk et godt løp på gressbanen 17. mai) og Cannes Mougins fra den svenske hinderchampion Dennis Persson stall. Han var smått overlegen i årsdebuten der han vant enkelt med 18 lengder på Täby.

Vi har også to fine løp for årets tre-åringer der det blir nye seire til Niels Petersens stall om det går som vi tror. Rock Dancer er en hest langt over middels og Wigill, som ikke fant seg til rette på den løse dirt-tracken i sin livsdebut. Vi tror han er en riktig klassehest og en helt annen hest med gress under føttene. Han blir vår hovedbanker i begge V-spillene.

Vi ønsker vel møtt og lykke til torsdag ettermiddag på Øvrevoll med første start kl 19:00

6-3-4- Outs- 1
4-1-7- Outs- 2