Referat årsmøte 17. mars 2016

Foreningen avholdt sitt årsmøte 17. mars 2016 på Newmarked Lounge. Referatet er som følger:

Styreleder Arne Karlsen ønsket 10 stemmeberettigede medlemmer velkommen, 1 medlem ved fullmakt, 11 totalt.

Saksliste:
1) Godkjenning av dagsorden og innkalling:
Ingen kommentarer til innkallingen. Innkalling godkjent

2) Valg av dirigent: Arne Karlsen.

3) Valg av referent: Hanne Rådstoga.

4) Valg av to medlemmer til å underskrive protokollen: Helle Bakken og Else Nævdal.

5) Gjennomgang av årsberetningen 2015: Årsberetning godkjent.

6) Regnskap 2015: Regnskapet godkjent.

7) Budsjett 2016: Budsjettet godkjent.

8) Medlemskontingent 2017: Styret forslår å beholde medlemskontingenten på kr 500 uendret. Medlemskontingent godkjent.

9) Valg:
Det ble ikke valgt en valgkomité på årsmøtet i 2015 da det ikke var nok personer tilstede. Dermed var det ingen kandidater foreslått til valget, og heller ingen av de oppmøtte ønsket å stille. Forslag om å utsette valget, velge valgkomité og innkalle til ekstraordinært årsmøte 27. april med kun valg på agendaen ble vedtatt. Njål Hallre, Tor Petter Mygland og Sissel Tangen ble valgt som valgkomité.

10) Innkomne saker:
10a. Avskaffelse av Årets Tøffing og Hinder-sjekker
Avstemming ble som følger: 1 stemme for og 10 mot.

10b. Skriftlig anmodning fra ØHF til NFfF etter votering til avskaffelse av støtteordninger i Norsk oppdrett til fordel for utelukkende kvalitative tilskudd
Forslaget ble trukket på bakgrunn av nylig avholdt møte i NFFF.

10c. SLAKTEAVGIFTEN!
Avstemming ble som følger: 1 stemme for og 10 mot.

11. Loddtrekning Årets Tøffing og Hindersjekker: Trekning av to Tøffing-sjekker og to Hindersjekker ble foretatt. Resultatet ble som følger:

Årets Tøffing:
Prince Field v/Kjell Erik Swartling mottar 1 sjekk à kr 5000