Tips til Strøm Hekkeløpsserie II, 18.juli

Rockinger foto.hesteguiden.com

Et flott felt med mange veldig gode hester på hekk. Her finner vi kanskje noen av de kommende hekkestjernene i skandinavia. Meget spennende å se hvor langt Rockinger kan nå. Bare dette hekkeløpet er verd turen til Øvrevoll kommende torsdag. Kom og se!

1.
Favoritten - K Parkin - 68.
Har et stykke igjen til fjorårets form både på flatt og hekk. Holdt lenge etter et meget offensivt opplegg over 2830m på flatt sist. Kan tyde på at formen er på vei og kan plukke penger her
2. Cincinnatus - Mattie Batchelor - 64.
Lovende debut under samme rytter i Novisehekk I. Bekreftet form på flatt sist og er første opponent til vår favoritt med sin myggvekt.
3. Rockinger - C Roberts - 66.
Knapt slått av gode hester 17 mai. Fulgte opp med overlegen seier på Strømsholm. Vinner dette uten uhell.
4. Runner Runner - Michael Ennis - 64.
Debutant. Topphest på flatt. Meldt på hekk noen ganger de siste par år uten å starte, men dukker opp her med ambisjoner. Michael Ennis, britisk amatør rider ham. Hadde suksess med Big Occasion fra David Pipes stall da han vant en chase på Uttoxeter og var annen med samme hest i the Scottish Grand National på Ayr i år. Kan overraske
5. Well Fitted - G Tumelty - 68.
Brukbar i fjor og leter etter formen. Viste fremgang på Täby sit der han var knepent slått til tredje. Triver på god bane som vi får på torsdag og kjemper om en god premie.
6. River Landing - 66 - Colin Bolger.
Debutant. Hopper brukbart, men blir nok for lett i dette selskapet.
7. Monterey - Henke Engblom - 70.
Har ikke vist form som rekker her.
8. Flashline - Niklas Lovèn - 70.
God ved seieren på Øvrevoll sist. Kjemper trolig om trippelplass denne gangen
9. Gladtoseeme - Tobias Hellgren - 69. Debutant. Strøket to siste starter på hekk. Høy flatløpsform og kan bli en god tilvekst til hindereliten om han hopper ok. Det gjør som regel hestene fra Dennis Perssons fine hinderstall. Outsider her.
10. Tricky Tree - Anna Pilroth - 70. Sliter med å finne hekkeformen fra England. Klart godkjent i steeple på Täby sist. Kanskje hekkeformen er på vei. Jakter penger her
11. Taittinger - Lewis Davis - 62.
Sliter med å finne form i denne grenen. Myggvekt hjelper, men sliter for penger i dette ulvelaget